Athabasca Glacier en Athabasca Falls

2 september 2013 - Lake Louise, Canada

Maandag 2 september van Hinton naar de RV camping in Lake Louisa in Banff National Park.
Op de weg hierheen de Athabasca Glacier bekeken. De Athabasca Glacier is een van de acht gletsjers die uit de Columbia Icefield in de valei lopen.
Deze gletsjer is 5,3 km lang en 1 km breed. Het bevat 640.000000 kubieke meter ijs.
Het Colombia Icefield bestrijkt een gebied van 325 vierkante km.
Het is heel indruk wekkend om hier te staan en naar dit natuurgeweld te kijken. Wat ben je dan als mens klein en nietig!!!
Hierna naar de Athabasca Falls gaan kijken. Een waterval die van 23 m naar beneden valt. Je kon via de stenen erg dicht bij de waterval komen. Frans kon dus prachtige foto's maken terwijl Liesbeth van een wat verder af staande plek dit natuurgeweld bekeek.
We zijn de Icefields Parkway gereden, waar iedereen van zegt, PRACHTIG!!!
Nou, dat is inderdaad zo, de mooiste bergplaatjes kun je hier bekijken!
En last but not least…… we hebben de prachtige Mountain Goats gespot!!!
Die hadden we nog op ons lijstje staan… .
We hebben een stop gemaakt bij Bow Lake, een zeer helder en prachtig lichtblauw meer. Ook al zoooooo mooooooi!
We waren rond 18 uur in Lake Louisa op de RV camping waar we een mooi plekje met electriciteit kregen toegewezen.
Na het eten even op de fiets langs de Bow river gereden, goed uitkijken voor de beren. Je hebt hier bijna op elke hoek een waarschuwingsbord staan!
De tenten campground is zelfs met elektrische draden afgeschermd.
Morgen waarschijnlijk een fietstocht naar Lake Louise als afsluiter van onze campervakantie.
Dan nog heerlijk 3 dagen bij Joke en Willie.
Het weer is overdag prachtig rond de 27 graden, de nachten zijn hier wel koud( vanmorgen om 8 uur 4 graden).