Miette Hot Springs Boardwalk, Jasper National Park, Canada.

1 september 2013 - Jasper, Canada

Vandaag zonnig weer, warm ( 27 graden)met een lekker windje.
We zijn vandaag in het noorden van het park gebleven.
Een trail naar Miette Hot springs stond op het programma. We hebben een prachtige tocht door de bergen kunnen lopen met weinig publiek.
Het is vandaag zondag, alle Canadezen hebben een lang weekend dus het is druk:(
Overal zie je aan de weg staan dat de camgrounds vol zijn en hotels zijn no vacancy!!! DRUK dus!
Wat zijn wijblij dat we gereserveerd hebben voor dit weekend :-)
Vandaag hebben we wel wat wilde dieren gespot!
Bij de ingang van het park, stond er een kudde schapen op de highway… .Liesbeth reed, Frans kreeg zijn camera niet op tijd klaar dus na de ingang van het park toch even de camper gepsrkeerd om de kudde op de foto te zetten!
We stonden in de file om het park in te kunnen:-(
Een mooie bergweg gereden naar de parkeerplaats van de hete bron.
We hebben warm water uit de rots kunnen voelen… .. de temperatuur schijnt 53,9 graden Celcius te zijn.
Het rook daar ook naar zwavel:(
Hoe verder wij de trail liepen hoe stiller het werd dus dat was genieten!
Na de wandeltocht kwamen we oog in oog met de Bighorn Sheep te staan!!! Geen ram gezien( met de mooie horens!) Alleen ooien met jong.
De schapen waren verrukt van het airconditioner water van geparkeerde auto's.
We hebben na de trail heerlijk cappuccino gedronken in het restaurantje waar geen kip meer zat met Baklava, mmmmm lekker....huisgemaakt!
Toen om 17 uur naar het beverpark in Hinton gereden…… nou bevers hebben we gezien!!
Mooie foto's kunnen maken en filmpjes. We zullen een filmpje op de website zetten zodra we een goede Internetverbinding hebben… ..hier gaat het niet lukken:(
Morgen op tijd richting Lake Louisa, Banff National Park. We staan hier op de RV camping (hopelijk). We hebben niet gereserveerd maar denken dat dit ook niet nodig is!

Onderweg willen we bij de Athabasca Glacier en Athabasca Falls gaan kijken. Dit ligt op de route naar Lake Louisa.
Wordt vervolgd……

1. Joke:
    2 september 2013
    Ik denk ook niet dat je nu nog reservaties hoeft te maken. Iedereen gaat vandaag (maandag) weer naar huis en morgen beginnen de scholen. We verwachten jullie morgen, als het anders wordt bel dan even. Bob en Sonja komen donderdag voor een bbq, dus kun je hun ook nog ontmoeten. Tot morgen. Joke
  2. Liesbeth en Frans:
    2 september 2013
    Leuk dat we Sonja en Bob nog zien!
    Zoals nu lijkt vertrekken we zo uit Hinton en zijn we dinsdagmiddag rond 17 uur weer in Calgary. Als het anders wordt bellen we.
    Liefs, Liesbeth& Frans