Maligne Lake, Jasper National Park

31 augustus 2013 - Nationaal park Jasper, Canada

Vanmorgen ontbeten, het zonnetje scheen:-)
Dat was toch wel welkom na 2 dagen met regen:(
We zijn vanmorgen begonnen met een bezoekje aan Jasper. Het was al aardig druk en we zijn wat winkeltjes in geweest en hebben op een dakterras koffie gedronken.
De koffie was heerlijk en we hadden prachtig uitzicht op de Rockies!!
Liesbeth ontmoette daar weer de jonge man uit de USA, die ze in het Wells Gray Provincial Park ontmoet had en aan haar de vraag had gesteld hoe de plant heette die op een framboos leek maar het niet was…… .ze kon nu gelukkig wel op de naam komen, de Thimbleberry:-)
Het is grappig dat je regelmatig dezelfde mensen tegen komt in zo'n groot land als Canada.
Hierna werd het tijd om naar het Maligne Lake te vertrekken. De wandeltocht die we hebben gelopen is vernoemd naar Mary Schaffer, een getalenteerd schrijfster en kunstenaar, die in 1904 met een plattegrond gemaakt door de chief van de Stoney‘s Indianen, Sampson Beaver, het meer in kaart bracht.
Door de Indianen werd dit meer het Beaver Lake genoemd maar pater Jean Pierre de Smet had in 1846 de rivier die vanuit dit meer kwam, de Maligne river genoemd. Het Franse woord Maligne betekent behekst. De pater had namelijk veel moeite gehad om deze rivier over te steken!
Daarna zijn we nog naar de Maligne Canyon en de third, fourth en fifth bridge gaan kijken.
Prachtige scheuren in de Rockies, gemaakt door de gletsjers! Ze waren daar wel 51 m diep.
Prachtige watervallen! Het was alleen erg druk. Bussen vanuit Vancouver met toeristen liepen daar rond.
Op de terugweg naar de camping weer de Elk ontmoet. Hij stond nu niet met zijn kont gericht naar de camera, dus een betere foto kunnen maken dan gisteren:-)
Nu heerlijk in het zonnetje het reisverhaal kunnen maken, terwijl Frans een jong stel Marokanen geholpen heeft met hun tent op te zetten.
Een geboren padvinder die Frans:-)

1. Esp:
    1 september 2013
    Haha, inderdaad een padvinder in hart en nieren!
    Geniet van jullie laatste weekje in deze mooie omgeving!

Xx.
    Esp.
  2. Annelies:
    1 september 2013
    Prachtig, vooral die foto van die enorme scheur in de Rockies maakte erg veel indruk. Spreken jullie "Indianen" ??

XX A.
  3. Opa de Vries:
    1 september 2013
    Hier weer een lettertje van mi

Hier weer een lettertje van mij.
    Elke dag kom ik weer een verhaal van jullie tegen met mooie
    foto,s heerlijk dat dit allemaal mogelijk is,en wij maar genieten
    Jullie tijdje begint nu aardig op te schieten,
    Dus nog even volop genieten,groetjes:Pa

j
  4. Mieke Gottmer:
    beste Frans en Liesbeth,
    wat een prachtige foto's! Ik was ook benieuwd naar de indianen. Komen jullie nog langs een reservaat of indianengemeenschap?
    Groetjes,
    Hans en Mieke
  5. Rikus en Ada:
    1 september 2013
    Dag lieve mensen! Dank voor jullie verslagen en voor de foto,s.geniet van de laatste dagen,goede reis naar jullie camperfamilie en naar huis! Doe voorzichtig en pas goed op elkaar! Tot ziens! Met veel groeten en liefs:Rikus en Ada.