Mount Robson

30 augustus 2013 - Mount Robson, Canada

Vandaag reden we al met de camper om 9 uur.
We moesten 350 km totaal rijden vandaag. We hebben eerst 200 km gereden naar Robson Mount. De hoogste berg van de Rocky Mountains.
Het was erg bewolkt en regende soms dus toen we aankwamen konden we de top niet zien. Er zat bewolking omheen!
We hebben de trail 49 uit het boekje van Joke en Willy gelopen. Trail Kinney Lake.
Het was een tocht van 11 km. Het is een tocht met de meest afwisselende natuur in de Rockies. Dus Liesbeth is weer op zoek gegaan naar orchideen.
Nou ze heeft ze gezien, hoor!!! Eindelijk! Niet de Calypso orchid, helaas…..maar dat mocht de pret niet drukken.…
Het was de Mountain Lady's Slipper.
Als door een wonder ging tijdens de wandeling de zon schijnen…… ..en daar was de top van de Robson!!!
Wat een uitzicht en een krachtige lichtblauwe rivier met stroomversnelling, de Robson river.
We hebben genoten van de prachtige mossen, korstmossen, varens, wilde geraniums en Western Red Ceders!
Na de wandeling een bakkie koffie in de camper gemaakt...met opklop melk:-)
Toen door Jasper National Park naar de camping in Hinton.
Op 2 meter afstand een Elk gezien, een soort edelhert, man met groot gewei!
Dit was onze eerste, nu nog een Bighorn sheep en een Grizzly beer dan hebben we ze allemaal wel gezien:-)
Morgen staat Jasper( stad) op het programma met de fiets en nog een tocht bij het Maligne Lake.
Wordt vervolgd.

1. Gerrit:
    31 augustus 2013
    We hebben gisteren maar even jullie trip via google maps gevolgd en erg leuk de verhalen. Foto's zijn prachtig!!!! Geniet er maar van!! Hier vandaag regenachtig maar volgende week gewoon lekker nazomer tussen de20 en 25 graden!!
  2. Liesbeth en Frans:
    31 augustus 2013
    Het is leuk dat je dit met google maps kunt doen!
    Hier regent het ook. Morgen schijnt het droog te zijn met veel zon.
    's Nachts koelt het aardig af (8 graden)en tegen de middag zitten we op 24 graden. Zondagmiddag 28 graden.
    De laatste week is voor ons in gegaan. Nog 4 dagen met de camper en dan zijn we weer in Calgary.
    Liefs, L