Onze laatste dag met Motohome.................terug naar Calgary.

3 september 2013 - Banff, Canada

Vanmorgen met 3 graden Celcius opgestaan in de camper en toen toch maar even het kacheltje aangedaan. Hierdoor was het snel warm in de camper:)

Er stond vandaag veel op het programma. We wilden een fietstocht naar Lake Ross doen en Lake Louise bekijken en eigenlijk ook nog een trail doen met z'n tweeën. Daarbij kwam dat we om 15.00 uur aan de terugreis naar Calgary wilden beginnen.

Lake Louise was prachtig! Het was om 10.30 uur al erg druk. Dat is jammer...

We besloten al snel dat we aan de fietstocht wilden beginnen naar Lake Ross. We hadden op de camping een mooie plattegrond gekregen met het fietspad erop...............alleen we konden de weg niet vinden. Toen een andere weg ( The Great Divide)genomen en achteraf was dit een goede keus. Een geasfalteerde weg met wat kleine heuveltjes erin wat goed te doen was op de fiets.

Prachtige vogels gezien, ze leken met ons mee te vliegen. Frans had grote moeite om er één op de foto te zetten! Toch uiteindelijk gelukt.

Toen hebben we lopend de trail naar Lake Ross gemaakt. Een prachtig diep in het bos gelegen meer. Helder water!!!!

Geen mensen, doodse stilte...

Op de terugweg liep er ineens voor Liesbeth een beer op de weg...een Black beer.... Hij/ zij keek achterom....hoorde Liesbeth waarschijnlijk aankomen en schrok en verdween in de bosjes.....

Wij rustig richting beer fietsen...en ja hoor dat zat ie op zijn kont tegen de berghelling op..... De beer was duidelijk van plan zich onzichtbaar te maken.....

Mensen!!!!!! Help!!!!!!!!

Frans heeft hem/ haar toch even op de foto gezet:)

Zo eindigen we ons Rockies avontuur zoals we begonnen zijn met een Black Beer!!!

Na een bakkie koffie in de camper om 15.00 uur met de auto naar Calgary gereden waar we 17.30 uur waren.

Joke had heerlijk Chili Concarne gemaakt met een heerlijk toetje! Heerlijk om zo thuis te komen!

1. Gerrit:
    4 september 2013
    Prachtig avontuur en leuk dat we er eigenlijk ook een beetje bij zijn geweest :)) rust nog even uit en een goede terugreis naar het pittoreske Nederland
  2. Liesbeth:
    Zullen we zeker doen!!!
  3. Annelies:
    4 september 2013
    Ik sluit me aan bij Gerrit, een paar leuke dagen bij Joke en haar man toegewenst, we hebben ervan genoten hoor!!!!!

XX A.
  4. Ingrid:
    4 september 2013
    Heel erg leuk om op de hoogte te blijven van jullie vakantie.
    Ee paar mooie dagen nog bij de familie en een goede vliegreis naar Nederland.
    Groet, Ingrid
  5. Opa de Vries:
    4 september 2013
    Zo de vakantie met de Camper zit er voor jullie weer op
    Nu nog een paar heerlijke dagen bij de familie door brengen
    Kennen jullie weer heerlijk bijkomen,want het waren drukke
    weken voor jullie Hele goede vlucht terugen een behouden
    aankomst in Nederland.
  6. Anita:
    4 september 2013
    wat een mooie afsluiter zo van de vakantie en wat hebben jullie veel gedaan en gezien! Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden wat jullie allemaal beleven. Geniet nog even van jullie laatste dagen en een goede terugreis.
    Groetjes, Anita
  7. Petra de klerk:
    Hoi Liesbeth en Frans,
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Voor mij met een vleug herkenning, zeker na het lezen van jullie laatste reisverhalen: Athabasca Glacier/Falls en Lake Louise. Echt heel leuk, ook de foto's en video's. Nog fijn een paar dagen om te ontspannen en alvast een goede terugreis toegewenst!