Tweede dag Wells Gray Provincial Park

29 augustus 2013 - Clearwater, Canada

Op onze tweede dag in het park hebben we een aantal watervallen bezocht die we de eerste dag hebben overgeslagen. De eerste dag zijn we zo ver mogelijk het park ingereden,  deze tweede dag zijn we tot halverwege de Clearwater Valley Road gereden en als eerste de Helmker Falls bezocht.

Omdat de dag met motregen begon,  en er wasmachines op de Dutch Lake Camping aanwezig zijn,  hebben we eerst een was gedraaid en boodschappen gedaan. Omstreeks 14.00 uur zijn we het park ingereden.

Aangekomen bij de Helmker Falls was hiervan in het begin niet veel te zien i.v.m. de laaghangende bewolking en mist. Echter na 10 minuten kijken trok de mist weg en was de waterval goed te zien.

Hierna zijn we naar het pad naar de Moul Falls gereden. Onderweg zagen we nog een hert in een weiland lopen . De wandeling naar deze waterval duurde ca. 45 minuten. Onderweg zag Liesbeth allerlei interessante plantjes en kortstmossen welke we hebben gefotografeerd.

Wat ons prima bevalt tijdens deze vakantie zijn de gemoedelijke mensen van alle nationaliteiten die we onderweg tegenkomen en de rustige rijstijl op de weg. Indrukwekkend zijn de vele watervallen die we de afgelopen dagen in dit park hebben bekeken.

Morgenochtend willen we op tijd vertrekken naar onze volgende camping in Hinton, voorbij Jasper. We hebben van de familie Bijman,  die we de afgelopen week in Nakusp hebben ontmoet,  al een paar goede tips ontvangen,  m.b.t. bezienswaardigheden in Jasper en omgeving.

1. Cees&Chantal:
    Hoi Liesbeth en Frans,
    Prachtig zo met die reisblog van jullie. Krijg ik toch nog een beetje dat vakantie gevoel ;-) Schitterende foto's trouwens en wat een fantastische omgeving zeg......weer een land voor op het verlanglijstje. Hier alles goed. Drukke week geweest veel gedaan met hulp van mijn schoonvader(is paar dagen blijven slapen.)Voorkant v/d woning nog effe opnieuw geverfd. Delan zijn bed afgeschuurd en blauw gemaakt.Nachtkastjes gespoten (paarse kleur) vond chantal toch effe mooier dan het bruin. sylvana haar kamer omgetoverd tot tinkerbell kamer en die van delano "one direction"thema. Vandaag zijn ze wezen kijken. Prachtig vinden ze het. Nu nog de spulletjes zoetjes aan die kant op slingeren. Zit gelukkig schot in. Nou daar nog heeeel veel plezier en geniet er maar maar lekker van grt.
    Cees & Chantal en de kids X
  2. Opa de Vries:
    hoy luitjes .hier een verhaaltje van OMA niet van OPA
    wat een natuur waar jullie verblijven volgens mij heb je ogen te kort om dit allemaal te bekijken, wat een pracht
    Janneke weer gesproken, klonk erg vrolijk dus gaat het goed
    jullie hoeven zich geen zorgen daar over te maken.
  3. Annelies:
    Hai Liesbeth en Frans,
    Was de ventilator van de computer toch stuk! Gelukkig is ie nu weer in orde en zijn we de e-mail schade aan het inhalen: We beginnen natuurlijk bij jullie reisverhalen!!
    XX Annelies & Jan
  4. Liesbeth en Frans:
    31 augustus 2013
    Cees en Chantal, geweldig dat jullie zo opschieten met jullie huis!
    Fijn dat de kids zo enthousiast zijn over hun slaapkamers, leuk!
    Hier alles goed. Vandaag veel gereden en we zijn dichtbij Jasper National Park. Ruig!!! Dat wordt genieten!
    We gaan eten koken.… .zit erop voor vandaag.
    Liefs, L